Regulamin reklamacji i zwrotów
Regulamin reklamacji i zwrotów towarów (wskutek odstąpienia od umowy)
§1 Definicje
§ 2 Konsumenckie odstąpienia od umowy zawieranej na odległość
§ 3 Reklamacje konsumenckie
§ 4 Reklamacje Przedsiębiorców
§1 Definicje
„Konsument” – konsument w rozumieniu art. 22 [1] Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
„Kupujący” – każdy podmiot kupujący w Sklepie tj. Konsument, Przedsiębiorca uprzywilejowany, Przedsiębiorca
„Kupujący uprzywilejowany” – na potrzeby niniejszego Regulaminu Reklamacyjnego Kupującym uprzywilejowanym jest Konsument oraz Przedsiębiorca uprzywilejowany.
„Przedsiębiorca uprzywilejowany” – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W zakresie praw dotyczących niezgodności Towaru z umową przepisy dotyczące Konsumenta będą miały zastosowanie do Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.
“Przedsiębiorca” – osoba fizyczna lub prawna, prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie umowa ma dla tej osoby charakter zawodowy, z uwagi na prowadzoną i wykonywaną przez nią działalność gospodarczą.
„Regulamin” –regulamin sklepu on-line dostępny na stronie movemore.pl [pod linkiem –www.mobilkigsm.pl/policies/terms-of-service
„Reklamacje konsumenckie” – reklamacje dokonywane przez Kupujących uprzywilejowanych
„Sklep” – sklep internetowy movemore.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://mobilkigsm.pl
„Sprzedawca” – MOBILKI GSM SPÓŁKA KOMANDYTOWA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą pod adresem ul. Czyżów 47, 32-420 Gdów, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA-ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE , XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY
KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000593519, NIP 6832088072, nr REGON 363317030.
„Towar” – produkt sprzedawany za pośrednictwem sklepu on-line na stronie mobilkigsm.pl
§ 2 Konsumenckie odstąpienie od umowy zawieranej na odległość - ZWROT
- Każdy Kupujący uprzywilejowany (tj. Konsument oraz Przedsiębiorca uprzywilejowany) zgodnie z przepisami UE ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru. Sklep Mobilkigsm.pl oferuje dodatkowe 16 dni na zwrot co daje w całości 30 dni na zwrot produktów bez podania przyczyny na warunkach podanych w niniejszym regulaminie i liczonych od dnia otrzymania przesyłki przez Kupującego.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia wysyłając formularz odstąpienia pocztą na adres: Mobilki GSM sp. z o.o. sp.k. Dział Reklamacji, ul. Przemysłowa 4/474, 30-701 Kraków lub pocztą elektroniczną na adres: sklep@mobilki-gsm.pl.
- W przypadku zwracania towaru metodą InPost Szybkie Zwroty (znajdującej się na stronie https://szybkiezwroty.pl/pl/mobilkigsm) koszt odesłania ponosi Sprzedawca. W każdym innym przypadku koszt ten ponosi Kupujący.
- Formularz odstąpienia od umowy stanowi Załącznik do niniejszego Regulaminu. Odstąpienie od umowy można złożyć na formularzu udostępnionym przez Sprzedawcę lub w formie pisma napisanego odręcznie.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Kupujący uprzywilejowany złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Kupujący uprzywilejowany ma obowiązek odesłać – na swój własny koszt lub sprzedawcy – towar Sprzedawcy, na adres: MOBILKI GSM Sp. z o.o. Sp. k., ; DZIAŁ ZWROTÓW; ul. Przemysłowa 4/474, 30-701 Kraków niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Kupującemu uprzywilejowanemu towaru w sposób najtańszy oferowany przez Sprzedawcę (jeśli Kupujący uprzywilejowany wybrał droższą opcję spośród wielu oferowanych przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwróci koszty najtańszej opcji).
- Zwrot kosztów następuje niezwłocznie po otrzymaniu towaru, co do zasady w terminie 14 dni od daty otrzymania informacji o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy (chyba, że w tym terminie nie zostanie przekazany Sprzedawcy towar – wówczas Sprzedawca może się wstrzymać z dokonaniem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- W przypadku gdy Kupujący uprzywilejowany zmniejszył wartości towaru poprzez korzystanie z towaru w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru – Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami.
§ 3 Reklamacje konsumenckie
- W przypadku niezgodności Towaru z umową Kupujący uprzywilejowany (Konsument oraz Przedsiębiorca uprzywilejowany) ma możliwość reklamowania towaru niezgodnego z umową według przedstawionych poniżej zasad.
- Reklamację można składać przesyłając treść roszczenia reklamacyjnego na adres e-mail: sklep@mobilki-gsm.pl lub gwarancja@mobilki-gsm.pl lub pocztą na adres: MOBILKI GSM Sp. z o.o. Sp. k., REKLAMACJE; Przemysłowa 4/474; 30-701; Kraków; Polska.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni, od daty otrzymania informacji o reklamacji. Sprzedawca informuje Konsumenta o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji drogą mailową, jeśli jest to niemożliwe ze względu na brak adresu e-mail, wówczas Sprzedawca podejmuje kontakt telefoniczny.
- Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego Kupującemu w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów.
- Do skorzystania z uprawnień z reklamacji niezbędne jest okazanie dowodu zakupu Towaru. Sprzedawca potwierdzi Kupującemu otrzymanie zgłoszenia reklamacyjnego.
- Reklamowany towar należy udostępnić Sprzedawcy w celu jego odebrania przez Sprzedawcę lub przesłać – na koszt Sprzedawcy – na adres MOBILKI GSM Sp. z o.o. Sp. k., REKLAMACJE; Przemysłowa 4/474; 30-701; Kraków; Polska.
A. ROSZCZENIA KONSUMENCIE – WYMIANA LUB NAPRAWA
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo w pierwszej kolejności żądać od Sprzedawcy naprawy lub wymiany Towaru na inny spełniający wymagania kupującego.
- Sprzedawca ma prawo naprawić Towar nawet jeśli Kupujący uprzywilejowany żąda wymiany w sytuacji gdy doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego uprzywilejowanego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. W takiej samej sytuacji Sprzedawca może wymienić towar, jeśli żądanie obejmuje naprawę Towaru.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
B. ROSZCZENIA KONSUMENCKIE – OBNIŻENIE CENY LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY (ZWROT)
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo do żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy gdy:
a. Sprzedawca poinformował o braku możliwości naprawy/wymiany z uwagi na nadmierne koszty lub faktyczną niemożność doprowadzenia Towaru do zgodności z umową (poprzez naprawę bądź wymianę towaru z uwagi na brak możliwości lub nadmierne koszty dla Sprzedawcy);
b. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową (poprzez naprawę bądź wymianę towaru);
c. Brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową (poprzez naprawę bądź wymianę towaru);
d. Brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania naprawy lub wymiany towaru;
e. Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. - Jeżeli Kupujący uprzywilejowany złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, Sprzedawca zwraca mu kwoty należne niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. Sprzedawca może odmówić zwrotu kwoty z obniżonej przez Konsumenta ceny towaru, jeżeli obniżona cena nie pozostaje w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową,
- Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Po złożeniu przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wskutek uznania reklamacji, Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania, chyba że Sprzedawca nie przyjmie oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
- Jeśli na Towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Sprzedającego wobec Klienta, w szczególności nie ogranicza w żaden sposób konsumenckiego odstąpienia od umowy zawieranej na odległość.
§ 5 Reklamacje Przedsiębiorcy - pozostałe marki
- W przypadku wystąpienia wady towaru Przedsiębiorca (nie będący Konsumentem ani Przedsiębiorcą uprzywilejowanym) ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Do skorzystania z uprawnień z reklamacji niezbędne jest okazanie dowodu zakupu Towaru. Sprzedawca potwierdzi Przedsiębiorcy otrzymanie zgłoszenia reklamacyjnego.
- Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego Klientowi w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów.
- W reklamacji Przedsiębiorca jest zobowiązany podać przyczyny jej złożenia, dane dotyczące umowy, przedstawić dowód zakupu oraz podać opis działań, może również załączyć do reklamacji dokumentację fotograficzną potwierdzającą wadę.
A. ROSZCZENIA PRZEDSIĘBIORCY – WYMIANA LUB NAPRAWA
- Przedsiębiorca ma prawo żądać wymiany lub naprawy Towaru, w tym celu ma obowiązek dostarczyć Towar do sprzedawcy, na swój własny koszt, na adres: MOBILKI GSM Sp. z o.o. Sp. k., Przemysłowa 4/474; 30-701; Kraków; Polska. W przypadku gdy reklamacja zostanie uznania, Sprzedawca zwróci koszt dostawy Przedsiębiorcy.
- Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
B. ROSZCZENIE PRZEDSIĘBIORCY – OBNIŻENIE CENY LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- W przypadku gdy Przedsiębiorca żąda obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, a Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni Towar lub wadę usunie – roszczenie Przedsiębiorcy upada, umowa nadal wiąże strony, chyba, że Towar był już wymieniony lub naprawiany.
Załącznik nr 1 do Regulaminu reklamacji i zwrotów towarów
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Kupujący uprzywilejowany może skorzystać w przypadku konsumenckiego odstąpienia od umowy. Kupujący uprzywilejowany nie musi korzystać z tego dokumentu, może przesłać własną treść odstąpienia. Informacje o odstąpieniu należy przekazać na adres: sklep@mobilki-gsm.pl a Towar zwrócić – na swój własny koszt lub sprzedawcy – na adres: MOBILKI GSM SPÓŁKA Z O.O. SP.K.; REKLAMACJE
ul. Przemysłowa 4/474; 30-701 Kraków.
WZÓR FORMULARZA KONSUMENCKIEGO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w terminie 14 dni)
Odbiorca:
MOBILKI GSM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA
ul. Przemysłowa 4/474; 30-701 Kraków
adres e-mail: sklep@mobilki-gsm.pl
Nadawca:
_____
Adres: _________
Konsumenckie odstąpienie od umowy zawartej na odległość
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Numer konta bankowego Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych) na który należy zwrócić należność:
………………………………………………………………………………………………
________
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data _________
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik: Dowód zakupu